Kajsa xD

Mår man verkligen så bra som man säger att man gör??
 
 
Joo denna frågan har jag ställt mig många gånger förut. Och jag har fortfarande inte ett svar på det.. Tror jag.
Jag har några vänner som jag kan läsa av om det är något som är fel. Jag frågar alltid och får nästan alltid samma svar "Jag mår bra"
Kan vi bara stanna där i två seckunder. När man säger det mår man oftast inte bra. Är men rädd över att andra personen som frågar om något har hänt?? För i mitt fel så är det så.
Jag är livrädd över att jag skall börja gråta över något kanske en panik attack jag har fick i går som inte har släppt eller något annat. Jag gillar när folk frågar hur jag mår men ibland känns det bara fel och om man frågar själv är det bara som man vill stanna och ta tillbaka att man fråga det men nepp. Ordet är ute och du kan inte ta tillbaka det. 
Som jag skrev förut så har jag inget bra svar på detta men man kan alltid ge några tips tror jag.
Tips 1 Våga fråga
Om du är som jag kan läsa av din vän som en bok och vet att något är fel fråga det vissar att du bryr dig hur din vän mår och för eller senare så har dom inte svårt att berätta hur dom verkligen mår eller hur det är i deras liv. Jag är väldigt säker på att det kommer att funka för att det gjorde det på mig.
Tips 2 Lyssna och förstå
Enligt mig är denna den viktigaste. Om man vissar att man lyssnar går allt så mycket bättre att förstå och senare kan ge några tips på att dom skall må bättre och senare kanske båda kan lyssna.
Tips 3 Om dom inte vill prata om hur dom mår prata hur du själv mår.
Jaa.... Denna kanske verkar lite konstig men den funkar tro mig ^~^
Oftast om du fortsätter att fråga hur du verkligen mår kommer dom antaligen säga jag vill inte prata om detta. Men då tycker jag att du skall prata om vad som har hänt dig. Det funkar när jag läser av någon så börjar jag prata om mig och senare berätta dom varför om är sad.
Jaa inte dom bästa tipsen men dom funkar.
SES XD